چه نوع حاملگی های خارج رحمی وجود دارد؟


بارداری با لقاح تخمک آغاز می شود. تخمک به طور معمول در پوشش رحم کاشته می شود ، اما مواردی وجود دارد که خارج از رحم کاشته می شود. در این حالت ، این یک بارداری خارج رحمی است.

غالباً ، در حاملگی خارج رحمی ، تخمک در یکی از دو لوله رحمی کاشته می شود که آن را از تخمدان ها به رحم منتقل می کند. علاوه بر لوله های رحمی ، تخمک بارور شده می تواند در حفره صفاقی یا کانال دهانه رحم لانه کند. علائم بارداری خارج رحمی معمولاً حدود 2 هفته پس از چرخه مورد انتظار شروع می شود.

چه نوع حاملگی های خارج رحمی وجود دارد؟

حاملگی لوله ای - تخمک بارور شده در پوشش لوله های رحمی کاشته می شود که عملکرد انتقال تخمک از تخمدان ها به رحم را دارد. لوله ها چین های زیادی دارند که از رسیدن تخمک به رحم جلوگیری می کنند ، در این صورت در یکی از آنها باقی می ماند و در آنجا رشد و نمو جنین آغاز می شود. معمولاً با رشد جنین ، لوله رحم پاره می شود و بارداری زودرس خاتمه می یابد.

حاملگی تخمدان - این یک نوع بسیار نادر از حاملگی خارج رحمی است که در آن لقاح تخمک در حفره صفاقی انجام می شود و در یکی از تخمدان ها کاشته می شود. در نتیجه ، خونریزی شدید رخ می دهد ، که می تواند زندگی زن را به خطر بیندازد.

حاملگی داخل شکمی - در این حالت تخمک بار دیگر در حفره صفاقی بارور شده و در برخی از قسمت های حفره صفاقی کاشته می شود. این نوع از حاملگی خارج رحمی می تواند قبل از تشخیص قابل توجهی پیشرفت کند. معمولاً در حدود 16-20 هفته بارداری باز می شود. چندین مورد از بارداری فرسوده داخل شکمی گزارش شده است.

حاملگی دهانه رحم - در این نوع حاملگی خارج رحمی ، تخمک در کانال دهانه رحم بارور شده و رشد خود را در آنجا آغاز می کند. جنین توسط بافتهای کانال گردنی قابل تغذیه نیست و متعاقباً خونریزی اتفاق می افتد و بارداری خاتمه می یابد.

حاملگی هتروتوپیک - در موارد نادر ، ممکن است دو تخمک به طور هم زمان بارور شوند ، یکی در رحم کاشته می شود و دیگری در ساختاری خارج از رحم. معمولاً بارداری خارج از رحم ابتدا به دلیل درد همراه تشخیص داده می شود و متعاقباً می توان حاملگی داخل رحمی را تشخیص داد و پس از خاتمه حاملگی خارج رحمی ممکن است رویان حفظ شود.

موارد حاملگی خارج رحمی بیشتر در خانم ها دیده می شود ، سابقه بیماری لوله رحمی ، حاملگی خارج رحمی قبلی و کمک به تولید مثل. حاملگی خارج رحمی با افزایش خطر مرگ مادران همراه است. برداشتن جفت از محل اتصال ممکن است با خونریزی شدید و تهدید کننده زندگی همراه باشد.


[ بازدید : 95 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 19 بهمن 1399 ] [ 23:11 ] [ حجت اشرفی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]