غذاهای زمستانی که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند


زمستان فصلی است که در آن بیشتر اوقات خود را در خانه می گذرانیم و این امر به طرز باورنکردنی منجر به خوردن غذا بیشتر و اضافه وزن می شود. برخی از غذاهای فصلی وجود دارند که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. اکثر مردم فکر می کنند در زمستان هیچ میوه و سبزیجات فصلی وجود ندارد که بتوانند در رژیم غذایی خود قرار دهند اما این طور نیست.

برخی از غذاهای زمستانی که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند عبارتند از:

میوه های خانواده مرکبات

در ماه های زمستان در بازارهای ما انواع مرکبات از جمله گریپ فروت ، نارنگی ، پرتقال فراوان است. این میوه ها برای خوردن بین وعده های غذایی مناسب هستند. علاوه بر این ، آنها غنی از ویتامین C و کم کالری هستند. مرکبات علاوه بر اینکه به صورت خام خورده می شوند ، می توانند به عنوان سس به سالادها یا کیک اضافه شوند.

کلم



کلم سبزیجات معمول ماه های پاییز و زمستان است. می توان آن را به روش های مختلفی تهیه کرد و منبع بسیار خوبی از ویتامین های A و C و همچنین پتاسیم و ویتامین B6 است.

نار

این میوه را می توان به طور عمده در ماه های دسامبر و ژانویه در بازار یافت. تمیز کردن انار کمی سخت تر است اما ارزش تلاش آن را دارد زیرا منبع بسیار خوبی از فیبر و کم کالری است. علاوه بر این ، محتوای پتاسیم در این میوه زیاد است ، که باعث می شود انتخاب بسیار خوبی برای یک وعده غذایی سبک قبل یا بعد از تمرین برای بازیابی سطح این عنصر کمیاب در بدن ما باشد. علاوه بر اینکه آنرا جداگانه می خورید ، صبح می توانید انار را به همراه آرد جو دوسر به صبحانه خود اضافه کنید.

کدو تنبل

در پایان پاییز و آغاز زمستان ، بازارهای ما پر از کدو تنبل فصلی است که هم به میوه و هم به سبزیجات تعلق دارد. کدو تنبل را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد ، مانند سوپ خامه ، به کیک ها اضافه می شود و یا به راحتی با کمی عسل پخته می شود. مهم نیست که چطور تصمیم به تهیه آن بگیرید ، مطمئن باشید که مقدار زیادی مواد مغذی مفید با آن دریافت خواهید کرد و متابولیسم خود را تحریک خواهید کرد.

شلغم

این سبزیجات ریشه ای اگر بخواهید چند کیلوگرم وزن کم کنید بسیار مقوی است و برای خوردن مناسب است. منبع بسیار خوبی از فیبر و ویتامین C است علاوه بر این ، محتوای کربوهیدرات آن بسیار کم است. می توانید یک سالاد شلغم درست کنید یا آن را بجوشانید و یک پوره به عنوان غذای جانبی برای ماهی مورد علاقه خود درست کنید.

گل کلم

گل کلم طعم بسیار خنثی دارد و به گفته کارشناسان تغذیه می تواند جایگزین بسیار خوبی برای برنج سفید باشد. وقتی این خویشاوندی کلم بروکلی رنده شود ، خیلی شبیه برنج است. علاوه بر این می توانید از گل کلم یک سوپ خامه ای عالی یا پوره درست کنید.


[ بازدید : 60 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 11 خرداد 1400 ] [ 22:50 ] [ حجت اشرفی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]