ملین های طبیعی


ملین های طبیعی ملین های طبیعی هستند که به رفع یبوست کمک می کنند. آنها می توانند ارزان و از همه مهمتر جایگزینی ایمن برای داروهای مورد استفاده در درمان یبوست باشند. در این مطلب از سایت همسرتایم شما را با ملین های طبیعی آشنا خواهیم کرد.



ملین ها از نظر مکانیسم عملکرد متفاوت هستند. برخی آب را در مدفوع افزایش می دهند تا نرمتر شود و عبور آن از مجاری روده آسان شود. دیگران حجم مدفوع را افزایش می دهند ، که به نوبه خود حرکات روده را تحریک می کند. برخی دیگر باعث تحریک چرخش روده شده و حرکت مدفوع را تسریع می کنند.

بسیاری از میوه ها ، سبزیجات ، روغن ها و دانه ها می توانند به حفظ حرکات منظم روده کمک کنند.

ملین های طبیعی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند کدامند؟

اب

کم آبی منظم می تواند منجر به یبوست شود. برای جلوگیری از این مسئله ، مهم است که هر روز آب کافی بنوشید.

هنگامی که بدن به خوبی هیدراته شود ، آب بیشتری در لومن روده بزرگ باقی می ماند ، قوام مدفوع نرم تر شده و آنها به راحتی از طریق دستگاه روده عبور می کنند.

علاوه بر این ، آب اثر سایر ملین های طبیعی مانند فیبر را افزایش می دهد.

میوه های سرشار از فیبر

فیبر یک ماده بالاست است که توسط بدن جذب نمی شود. فیبرهای محلول و نامحلول وجود دارد. الیاف محلول باعث جذب فودا و تشکیل ماده ای ژل مانند می شود که مدفوع را نرم کرده و قوام آنها را بهبود می بخشد. فیبرهای نامحلول به شکلی بدون تغییر از مجرای روده عبور می کنند و حجم مدفوع را افزایش می دهند ، بنابراین به حرکت سریع آنها کمک می کند.

میوه های غنی از فیبر به عنوان مثال:

آلو خشک - همچنین حاوی سوربیتول است که جذب کمی دارد و به عنوان یک عامل اسمزی عمل می کند که محتوای آب را در مدفوع افزایش می دهد
کیوی - همچنین حاوی پکتین است که نشان داده شده دارای اثر ملین است
گلابی - همچنین دارای مقدار زیادی فروکتوز و سوربیتول است
توت (توت فرنگی ، بلوبری ، توت سیاه) - حاوی فیبر محلول و نامحلول است
انجیر و غیره
بذر کتان

بذر کتان یک درمان سنتی برای یبوست است. این ماده حاوی ترکیبی ایده آل از فیبرهای محلول و نامحلول است که به افزایش حجم مدفوع کمک کرده و سرعت عبور آنها از دستگاه روده را تسریع می کند.

علاوه بر این ، فیبر محلول باعث تحریک رشد باکتری ها و افزایش توده مدفوع می شود. در طی تخمیر باکتریایی الیاف محلول ، اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تولید می شود که تحرک روده را افزایش می دهد.

بذر کتان همچنین سرشار از منیزیم است که باعث تحریک چرخش روده نیز می شود.

دانه های آن

دانه های چیا از نظر فیبر بسیار غنی هستند ، 85٪ از آنها غیر محلول و 15٪ محلول هستند. آنها مقدار زیادی آب را جذب می کنند و ماده ای ژل مانند تشکیل می دهند که حرکت مدفوع را در روده ها تسهیل می کند.

آلوئه ورا

از آب آلوئه ورا می توان به عنوان یک ملین طبیعی استفاده کرد. اثر ملین آن به دلیل وجود گلوكوزیدهای آنتراكینون موجود در برگهای آن است كه آب را به لومن روده جذب كرده و حركت آنها را تحریک می كند.

سبزیجات برگ دار

سبزیجات برگ دار مانند اسفناج ، کلم ، کلم بروکسل ، کلم بروکلی نه تنها از نظر فیبر بلکه از نظر منیزیم نیز غنی است ، که این باعث می شود یک درمان طبیعی عالی برای یبوست باشد.

سایر ملین های طبیعی عبارتند از:

روغن زیتون
روغن کرچک
شله جو دوسر
سیب زمینی های شیرین
پاپایا
کفیر
قهوه.
استفاده از ملین های طبیعی ، آبرسانی مناسب به بدن ، رعایت رژیم غذایی سالم و صرف وقت برای انجام فعالیت های بدنی منظم به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

لینک منبع


[ بازدید : 73 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 4 فروردين 1400 ] [ 11:26 ] [ حجت اشرفی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]