استفاده طولانی مدت از داروهای ضد بارداری خطر ابتلا به گلوکوم را افزایش می دهد


قرص های جلوگیری از بارداری به طور گسترده توسط خانم ها برای جلوگیری از بارداری ناخواسته استفاده می شود. از هر 5 زن 4 زن در دوره ای از زندگی خود از داروهای ضد بارداری استفاده کرده اند. اما اکنون یک مطالعه جدید در ایالات متحده نشان می دهد که استفاده طولانی مدت از داروهای ضد بارداری خوراکی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به گلوکوم را افزایش می دهد.

جهت مطالعه منبع این جا را کلیک کنید.

این مطالعه بیش از 3000 زن بالای 40 سال را انجام داده است که پرسشنامه هایی را در مورد بینایی و عملکردهای تولید مثل خود تکمیل کرده و تحت معاینه چشم قرار گرفته اند. محققان پس از معاینات دریافتند زنانی که بیش از سه سال از داروهای ضد بارداری استفاده می کنند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به گلوکوم قرار دارند. طبق آمار ، گلوکوم 1-2٪ از زنان میانسال را تحت تأثیر قرار می دهد.

محققان ادعا نمی کنند که وسایل پیشگیری از بارداری تنها عاملی است که در ایجاد گلوکوم تأثیر می گذارد ، اما استفاده طولانی مدت از آنها به طور قابل توجهی خطر را افزایش می دهد ، به خصوص اگر عوامل خطر دیگری مانند موارد گلوکوم در خانواده و پیری نیز وجود داشته باشد.

محققان به زنانی که قصد استفاده از داروهای ضد بارداری خوراکی را دارند توصیه می کنند که از مزایا و معایب خود مطلع شوند. پیشگیری از بارداری علاوه بر افزایش خطر ابتلا به گلوكوم ، خطر حمله قلبی ، لخته شدن خون و سكته مغزی را نیز افزایش می دهد.

برای دختران جوان و زنان در سن باروری ، داروهای ضد بارداری یکی از روشهای اصلی جلوگیری از بارداری ناخواسته است. بنابراین ، زنان جوان که از داروهای ضد بارداری استفاده می کنند نباید فقط بر اساس این مطالعه و نه قبل از مشورت با یک متخصص ، این داروها را قطع کنند. این مطالعه این امکان را برای سایر دانشمندان فراهم می کند تا ارتباط بین پیشگیری از بارداری و گلوکوم را بیشتر کشف کنند تا بتوان توصیه های مربوطه را ارائه داد.


[ بازدید : 48 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 26 اسفند 1399 ] [ 17:25 ] [ حجت اشرفی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]