علائم کیست تخمدان


کیست تخمدان که به آن کیست تخمدان نیز گفته می شود ، در زنان شایع است. آنها کیسه های کوچکی هستند که پر از مایع هستند و در تخمدان های زن تشکیل می شوند. درصد بیشتری از این کیست ها خوش خیم هستند و در اطراف چرخه قاعدگی زنان ظاهر می شوند و سپس می ترکند و از بین می روند. در 20٪ زنان ، کیست ها به مدت طولانی ادامه می یابند و در برخی از این موارد ، جراحی به دلیل خطر بدخیمی یا شدت شکایات زن مورد نیاز است.

اما چگونه زنان کیست تخمدان را تشخیص می دهند. برخی از علائم رایج این بیماری وجود دارد که می توانید مراقب آنها باشید و در صورت بروز ، توصیه می شود با یک متخصص زنان مشورت کنید.

درد و سنگینی طولانی مدت در ناحیه لگن

شایعترین علامت کیست تخمدان درد لگن است. اگر کیست بسیار بزرگ باشد ، پس می توانید آن را هنگام بارهای بیشتر یا آموزش احساس کنید. اگر درد ناگهان به طور قابل توجهی بدتر شود ، ممکن است پیچ خوردگی تخمدان در نتیجه کیست رخ داده باشد. این وضعیتی است که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

بسته به اندازه کیست ها ، نفخ شکم نیز ممکن است با آنها همراه باشد. در بیشتر خانم ها ، کیست ها از 10 سانتی متر بزرگتر نیستند. در موارد نادر ، ممکن است رشد بیشتری داشته باشند. در نتیجه رشد کیست ، به ترتیب ، تورم شکم وجود دارد. بیشتر خانم ها این علامت را به افزایش وزن یا احتباس مایعات نسبت می دهند.

کیست تخمدان علاوه بر نفخ ، غالباً با احساس سنگینی در این ناحیه همراه است. اگر کیست فقط روی یک تخمدان باشد ، این احساس سنگینی در قسمت مربوطه شکم قرار دارد. اگر از یبوست رنج نمی برید و شکایات مشابهی دارید ، خوب است برای انجام معاینه با یک متخصص زنان مشورت کنید.

تمایل مکرر به دفع ادرار

علامت دیگری که اغلب توسط زنان مبتلا به کیست تخمدان گزارش می شود ، تمایل مکرر به ادرار است. این امر به ویژه هنگامی اتفاق می افتد که کیست در نزدیکی مثانه واقع شده باشد.

درد در هنگام رابطه جنسی

اگر در هنگام رابطه جنسی دردی را احساس می کنید که در چپ یا راست قویتر است ، این ممکن است نشانه وجود کیست تخمدان باشد. برخی کیست ها ، وقتی بزرگتر می شوند ، ممکن است نزدیک دهانه رحم قرار بگیرند. در چنین مواردی ، این زنان هستند که درد را در حین رابطه جنسی گزارش می کنند.

خونریزی غیرطبیعی

اگر لکه بینی را بین پریود مشاهده کردید ، این معمولاً نشانه عدم تعادل هورمونی است. اگرچه چنین عدم تعادلی مشخصه زنان تحت تأثیر عوامل مختلف خارجی است ، اما همچنین می تواند به دلیل کیست تخمدان باشد. بنابراین ، با وجود چنین خونریزی یا حتی لکه بینی جزئی در بین پریود ، حتما با یک متخصص زنان مشورت کنید.


منبع :

همسرتایم


[ بازدید : 31 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 21 تير 1400 ] [ 18:07 ] [ حجت اشرفی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]