دررفتگی درب (تجمع کشکک)


دررفتگی درپوش (تجمع کشکک - کشش کشکک) می تواند با حرکات پیچشی ناگهانی رخ دهد. درپوش زانو به پهلو و بالا حرکت می کند. این مطلب از سایت همسرتایم شما را به آناتومی کلاه زانو آشنا می کند.

آناتومی کلاه زانو چیست؟

کشکک استخوان سزاموئید است که در تاندون عضله چهار سر ران قرار دارد. سطح قدامی درب محدب و خشن است و سطح خلفی آن (سطح مفصلی - facies articularis) صاف و روی استخوان ران قرار دارد.

درپوش با سطح خلفی خود در ساخت مفصل زانو شرکت می کند و سطح قدامی آن در خارج حفره مفصل است. از نظر مکانیک مفصل اهمیتی ندارد ، بلکه فقط به منظور افزایش زاویه اتصال عضلات چهار سر ران به درشت بزرگ است.

تاندون چهار سر ران از هر طرف درپوش را پوشانده و به سمت پایین ادامه دارد و به استخوان درشت نی می رسد. به این انتهای تاندون رباط رباط گفته می شود. کشکک ، که باعث تقویت سطح قدامی کپسول مفصل می شود. زیر لگ استخوان کشکک دارای بافت چربی - بدن چربی infrapatellar - بدن adiposum infrapatellare است.

در دو طرف کلاه دو اتصال صاف وجود دارد که از آن به کندیل بیرونی و داخلی استخوان درشت نی منتهی می شود. آنها درپوش را متصل کرده و از حرکت آن به کنار جلوگیری می کنند.

اینها عبارتند از: اتصال حمایت کننده داخلی درب (retinaculum patellae mediale) و اتصال حمایت کننده خارجی درب (retinaculum patellae laterale).

انواع زیر را از تجربیات کشکک متمایز می کنید:

تجمل مادرزادی درپوش

دررفتگی مادرزادی کشکک یک وضعیت نادر است که در آن کلاه زانو به طور مداوم جابجا می شود. می تواند بعد از تولد ظاهر شود یا بعداً ایجاد شود. این معمولاً هنگام راه رفتن کودک تشخیص داده می شود. انقباض خم شدن زانو ، کلاهک جابجا شده ، تغییر شکل والگوس زانو (genu valgus) ، انحنای تیبیا به سمت خارج ایجاد می شود.

دررفتگی مادرزادی درپوش به طور جداگانه یا در برخی سندرم ها مانند سندرم داون ، آرتروگریپوز ، سندرم ناخن-کشکک و سایر موارد رخ می دهد. برای اصلاح آن غالباً به درمان جراحی نیاز است.

دررفتگی عادی درب

در صورت دررفتگی عادی ، درپوش با هر خم شدن مفصل زانو از جا در می آید و در حین کشش خود به خود به جای طبیعی خود برمی گردد. این معمولاً پس از شروع راه رفتن کودک ظاهر می شود و در بیشتر موارد در صورت عدم درد به خوبی تحمل می شود. درمان عملی است.

دررفتگی ضربه ای کشکک

درب در بیشتر مواقع با یک حرکت پیچشی پیچ خورده ، با زانویی کمی خمیده ، جابجا می شود. کمتر معمولاً با ضربه مستقیم به درب اتفاق می افتد. دررفتگی ممکن است همراه با پارگی شبکیه داخلی باشد (اتصال حمایت کننده داخلی درپوش). این در نوجوانی خصوصاً در دختران شایع است ، زیرا مفاصل شلتری دارند.

گاهی اوقات کشکک خود بلافاصله تنظیم می شود. به زودی پس از آسیب ، زانو متورم است ، ممکن است در مفصل خون وجود داشته باشد (هم آرتروز). فشار به دلیل پارگی شبکیه داخلی باعث ایجاد درد در داخل کلاه می شود.

در اشعه ایکس همآتروز ، گاهی اوقات با سطح چربی شناور مشاهده می شود. همچنین ممکن است شکستگی استخوان استخوان از ناحیه داخلی کشکک وجود داشته باشد.

در بعضی از بیماران ، کشکک ممکن است با جراحات جزئی جابجا شود. در این حالت صحبت از دررفتگی مکرر درب است.

درمان دررفتگی درب ضربه ای چیست؟

در صورت دررفتگی خفیف ، درمان محافظه کارانه انجام می شود - تنظیم کلاهک و بی حرکتی گچ اندام با آتل به مدت سه هفته. توانبخشی زودهنگام فعال توصیه می شود.

در صورت دررفتگی شدیدتر کشکک ، درمان جراحی انجام می شود. در صورت پارگی شبکیه ، ترمیم جراحی آن انجام می شود. در صورت وجود هم آرتروز ، خون باید از مفصل زانو تخلیه شود. اگر شکستگی استخوان استخوان از طریق رادیولوژی تشخیص داده شود ، باید به قطعه جدا شده توجه شود. قطعات بزرگ باید قرار داده و ثابت شوند ، در حالی که قطعات کوچک باید برداشته شوند.

اگر درپوش بیش از سه بار جابجا شده باشد ، یک عمل تثبیت توصیه می شود.



[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 8 اسفند 1399 ] [ 21:16 ] [ حجت اشرفی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]